Undrar bara...

Arbetsdagarna AVKLARADE. Och att det var inte alls svårt. Men idag, på väg hem från jobbet kollade jag på denna isiga sjön och tänkte att ja-ja, jag bor ju i LAPPLAND. Kollade runt. Såg jag renar? nej. Men kommer ihåg att jag ser dom jämt mitt på vägarna utifrån stan. Och ja, inte är dom så heliga, att promenera rund stan, visst... Men jag såg inga samiska människor! Var har dom tagit vägen? Istället träffade oräkneligt många people from Africa och från Afghanistan och Kina och vet inte ens varifrån mer samt helt vanliga människor, stadsbor. Men jag undrar faktiskt: är samerna i Lappland bara en historiskt fenomen nuförtiden? Och jag menar att jag väntar precis inte det att dom med sina renar ska ha sommarläger precis framför mitt hus. Istället skulle jag vilja se ngn i sina fina kläder därför att varför ska jag stirra på ngn-s burka?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0