Mot helg...

Körde som en galning igår. Och inte för att börja laga mat, nej. Först dukade jag upp.
 
 
 
Efter det började jag med maten. Och vilken överraskning,  hann klart allt före gästerna kom. Det var trerättersmiddag men nyckelord bröd. Gjorde fiskeförrätt med blåbär bröd, plättar fyllde med älg köttfärss med paprika, lök och krossade tomater och till sist brödkräm med grädde och hallon. Tallrikar var tomma varje gång. Behöver man säga mer?  Och då smakade vi Amerikansk ChocolatRouge, vad är vin. Idag blev det mys med lilla Bela, sprang med henne i skogen... nej, men vad? Ha jag feber? Är jag sjuk? Jag ska inte springa och inte i skog...
Är i chock!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Ha ha..motion är ju roligt :) Tack för den goda och "nya"maten..

Svar: :)))))))))
Monika

2013-06-15 @ 21:11:49
URL: http://auktsjaur.blogspot.com
Postat av: Anonym

Klart maten tog slut. Alla ville ju ha påfyllning i glasen.
Chocken består i ChocolatRouge, låter väldigt obehagligt.
Lök och hallon....hm. En del har tur, andra inte.
Själv bjuder jag på en efterrätt av älgkött som legat i mjölk ett år. Till det har hällt i lite kaffe. Serveras med potatissallad och grädde.
Lite ärtsoppa till eller en stor smörklick kan aldrig skada.
(Brukar vara jag som äter upp grädden)
Väl smakat/-Anders

Svar: Intressant....
Monika

2013-06-19 @ 17:52:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0