Oväntat samtal

Förberedde mig glatt för att åka till stuga och träffa min släkt. Dom kommer nämligen idag.Dessutom visste jag att jag är ledig till nästa måndag. Och då ringer mobil.... Och jag får veta att det är kris på mitt jobb. Vah?  Överraskning eller hur. Så att jag ska vara glad och jobba långpass från imorgon till torsdag. Och jag tänkte och sa  JA... Blir iställe ledig min nästa arbetspass.  Hoppas jag...
Men nu ska jag packa det sista, köpa mjölk till de kommande gästerna och åker till middag hos A & J. Juste, raka vägen till dom. Och jag är glad, eftersom jag behöver inte laga middag, barnbarnet närmar sig och nästan hela övrig släkt också. Jag kan leka hotelldirektör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0