Vad är det första man gör?

Ja, så är dagens fråga: vad är det första man gör på morgonen? Och svara på det alltså, är lätt som plätt! Man dricker kaffe och kollar efter vad händer i världen. Men så enkelt är det dock inte. Inte för mig. För det första fick jag komma upp tidigt och köra bilen till verkstad. Där behandlas min lilla tills fredag. Och att jag var tvungen promenera vidare till jobbet! Ja-ja, det var inte de värsta iaf. Det var DÄR började eländet! Katten puttade blomkrukan i golvet två gånger på rad, direkt han såg mig. Fick städa upp och för att straffa han, stängde han i toa. DÅ fick vi dricka kaffe i lugn och ro. Skönt eller hur. Och inte bara så där utan till nyheter från TV. Men efter vi släppte katten ville han bara hämnas. Först hängde han sig fort på lampan. Det fick han inte göra och DÅ hoppade han på tavlan och ramlade tillsammans med detta. Han lyckades också förstöra plastkroken. Nu har jag kommit hem och försöker lugna ner mig. Två dagar ledig före fyra arbetsdagar med katten... Hur kul som helst...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0