Försökte men...

Har ansträngt mig hårt för att inte kolla på nyheterna! Och glömmer man sig en enda gång och då är det kört direkt. Är arg, besviken och förbannad... Vad svamlar dom där på TV? Vad då för att höjda pensionsålder? Jag vill inte! Jag vill gå till pension snarast möjligt tills jag orkar och kan och vill vara glad mormor och farmor. Vad ska barnbarnet med mig när dom är 15 och nervösa tonåringar? Och jag är gammal glömsk tant som kan kissa på sig... Dessutom är jag förtjänat att få min pension redan för länge. Har jobbat redan 40 år. Flera år haft två jobb för att klara.  Dom där kan bara inte göra så... Dom kan jobba själv och den som vill, kan fortsätta att jobba, men folk är ju redan i 40 års ålder helt slut av allt möjligt världs info som måste bearbetas och kränkta av allas förväntningar av att duga till allt och alla... Oj vad jag vill gå där och bråka med knäpparna. Där behövs en ordentlig smäll och gröta måste röras om. Grundligt!
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Heja heja jag håller med dig..har själv jobbat sen jag var 17 år och vill snart ha pension..Sofie

Svar: Precis, tills man orkar vara en glad pensionär :D
Monika

2013-04-11 @ 22:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0