Det blev lite oväntat med...

Jag hade planerat middag, kära make hade planerat mys stund med barnen. Och allt på samma tid så klart. Blev lite rörigt... Speciellt när Helmer mitt på allt klädde av sig och började bada. Nja... farfar fick tvätta håret. Och söka upp leksaker till badet. Men efter det blev söta pojken Helmer extra hungrig som var ju bra. Egentligen. Och jag blev glad när alla tyckte om min hjortstek med babymorötter och svarta vinbär. Och då diskuterade vi om stackars pensionärer som kan inte vara glada pensionärer utan ska jobba tills dom bärs till... Ja, var ska dom bäras? Och varför kan inte alla invandrare börja jobba direkt dom kommer in i landet? Varför ska dom ha boende och bidrag? Jag skulle skicka dom raka vägen direkt från gränsen till Kiruna eller... var nu finns alla de gruvor? Dom kan tjäna egna pengar och köpa egen hus.... Pengarna ska ju rullas runt! Varför vill inte regeringen fatta det?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0