Samma, samma, samma...

Samma varje dag. Åka till jobbet eller komma från jobbet. Laga mat eller bli bjuden. Tvätta eller städa. Kaffegäster eller går man själv och hälsar på. Gubbarna som går och jagar och promenadälskare. Men vad händer i livet?  Var finns spänning? Ja, det kan man läsa i tidningen eller i internet. Var dom krigar, var dom dödar, var dom tjuvar, var det brinner eller stormar. Det händer, det händer... Men påverkar det en vanliga människans liv? Jo, om din hus brinner ner eller om din vän blir dödad. Men vad händer i det vanliga livet, vad är det att vänta på, vad det ska vara som händer imorgon och vad som gör mig glad? Känns att jag är för trött att tänka på det. Vill till min säng, ha en skön kudde, min kudde... och sova...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0