Lilla, lilla filosof...

Finns det kvinnliga filosofer? Säkert... tror jag. Ska googla också för att se hur många. Måste vara tusentals om inte mer. För att... Kvinnor älskar ju att göra beteende analyser. Särskild av grannar. Och fundera ut varför är allt si eller så. Och då bestämmer dom sig  varför det är si eller så och då blir dom goda säkra att just dom har rätt. Beror bara från vilken sida man kollar eller på vilken stubbe står man på. Visst. Filosof är ju han som tänker mycket. Men inte alla som tänker (förhoppningsvis är det hela mänskligheten som KAN tänka) är filosofer...
Anyway... idag sitter jag och leker att jag är en lilla men duktig filosof. Tänker hit och dit. Varför är det så att snälla människor alltid får lida? Varför är det så att man tror att gräset i andra sidan är alltid grönare? Varför är det spännande för att göra dumheter?
Kanske ska jag klä ut mig som en medeltidens filosof, så att jag kan gå in i roll som äkta filosof och efter en stunds tänkande får jag flera bra svar? På alla....
 
..........
Äh, känns faktiskt hopplöst att få svar, eller har jag ingen tålamod? Bättre att jag tar en kopp kaffe och väntar när jag behövs som barnvakt och DÅ SKA VI HA RIKTIGT KUL !
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0