Vilken dag!

Vaknade till värsta vinter. Hm... Inte nog med det. Vanligtvis får jag till morgonkaffe mejl från min Florida kompis men inte idag. Så att jag var iställe tvingad att kolla lite Aftonbladet. Och blev irriterad direkt. Vad är det för  lilla tröst och medkänsla sökande människa som tror att hon är ngt? Pratar om Camilla Henemark. Manipulerande, olojal och vill tjäna pengar på urgamla händelser. NU plötsligt? Vem utnyttjade vem, är frågan. Hon kanske hade planerat redan 35 år sedan att smyga in i kändisars liv så att vänta sin tid, leka lite med tanken, och  - börja tjäna stora pengar genom att käfta för fullt. Dessutom kommer folk  nu, efter flera bla-bla uppträdande bättre ihåg hennes namn, det betyder mera cash... Och sjunga i Melodifestival??? Hjälp! Tycker inte alls om de gamla nyfödda. Varför ska man hela tiden värma den gamla soppan?
Nästa som irriterade var Gunilla Persson. Arg på låten, he-he... Kollade igår också de skumma Hollywood fruar... Oo-jaa... Vet inte ens ska man skratta eller gråta. Men jag är ju hjälpsam i mig så jag vill åka och skaka om först Gunilla och prata lite vett. Och då kolla lite mer efter flera  blåsta...
Själv var jag så klart jätteduktig. Tog med gamla champion Den Snälla Sacko och vi gick ut för att forska lite kalla vintervädret.
 
 
Efter det överraskade jag mig själv och började städa pannrummet. Det hemskt låda-hög där hade väntat mig redan ca fyra år. Men nu är det gjort. Och tänk, det var mest skrot som fanns där och vad ska till soptippen nu. Varför bär man det inte ut tidigare? Vad hoppades jag hitta där? Ja-ja... iaf finns där nu mer plats, vad är trevligt! Och jag kan gå och la mig med bra känsla :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0