Tur eller inte?

Har man tur om man har maken som är städkunnig? Eftersom att då har jag ju tur! Behövde idag bara starta tvättmaskin, handla och laga middag. Fast det räckte ju åt mig... Nu kan man lata sig vidare tills imorgon.
Läste också genom Nesser "Berättelse om herr Roos". Jag, måste ju säga att jag tyckte inte... om slutet. Det var på ngt sätt bra, men på annat sätt inte bra. Vill inte såna avslutningar, att det kan vara si eller så... sluta på ett eller annat sätt, ungefär att hur du vill. Jag vill att författaren ges slutet. Ja, och vem bbryr vadd jag vill... Ingen, inte Nesser heller. Han fortsätter med sina - tänk själv, hur det slutar efter du har läst genom! Men läsning var spännande, jo...  när man hade läst första 200 sidor som var för det mesta svammel. Men jag läste en annan bok på flyget till. Ola Lauritzson "Miljardären som försvann". Vad det var bra! Verkligen. Boken blev först på min topp-listan och puttade bort Larssons  Mikael Blomkvist med sin partner, den tatuerade flickan. Även om jag kollade (också på flyget) Amerikansk film-variant om Larssons böcker. Det var bra. Verkligen. Men "Miljardären som försvann" var  BÄTTRE! Utomordentligt. Dessutom var den skriven  efter en verklig, olöst händelse. Och... Hade boken redan länge, men hade inte läst före nu. Tänkte att - gud, baserat på verkligheten, är säkert bara trams och dåligt skriven... Men! Överraskade blev jag.  Stort. Ja, vad dum jag var. Fördomsfull. Är glad att jag läste! Och hoppas att författare skriver flera böcker till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0