Soligt

Vacker och soligt samt supervarm dag. Och jag som hade på mig stövlar när jag flyg hit... Tur att jag hade med mig sommarskor fast de är ju inte menade att ha på såna snör-skor när alla andra går och har flopps på sig. Men jag ska gå imorgon och shoppa. Väskor, sommarskor och en kortärmad tröja och... Faktiskt, listan ära ganska lång!
Idag är jag barnvakt.  Föräldrarna har gått för att jobba, klockan är 9.20 och jag dricker kaffe i lugn och ro eftersom bebis Kata sover. När hur vaknar, då ska jag bära hon och barnvagn ner från tredje våning och vi ska till lekparken. Lite styrketräning före detta? Nä, ska klara mig. Jag har ju erfarenhet att bära ner barn med vagn från femte våning, så att vad är det en tredje för mig?
Igår kom en gäst, tant KADI, för att gratta Katarina i hennes 10 månaders födelsedag. Hon brukar också vara Katas  barnvakt och förut i livet hade hon jobbat som personlig assistent i England. Jobb var 24/7 . Så kan det vara...
Men nu ska jag göra mig i ordning och tänka ut vad ska jag leka med bebis i kväll när hennes föräldrar ska ut till restaurang och ha en DATE. Bara dom två...
En bild från igår när vi var i lekplatsen :D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0