Mysdag?

Tänkte att nu ska jag göre denna regniga måndagen till en skön mysig dag! Att jag ska sitta på sängen, sticka och läsa och ha det allmänt bra och lugnt. Men blev det så? Nej, så klart inte! Det ringde en stuga granne och (kan man kalla det skvaller?) vi fick veta att nära stugan har en björn slutat älgens liv. Igår. Och när jag hörde det, då ville jag ju undersöka brottsplatsen, förstås. Och jag tog maken, hunden och kameran och vi åkte...
Ja, tur att man har en snäll och duktig hund som BELA som hittade fort platsen till crime. Och vi såg det:




Det hade varit en älg. Nu hade björnen försökt gömma kroppen. När vi gick tillbaka till stugan såg jag en liten hermelin. BELA också. Och ville leka med han, men hermelinen gömde sig under vedhus och bara fräste mot hunden. Ja, vill man vara snäll och vänlig och vad får man? Men inte alla är så tuffa. På vägen hem träffade vi vänliga och nyfikna älgar. Oj vad dom kollade på oss och vi på dom.



Men nu är man hemma igen och ska laga middag. Kanske efter det lite läsande?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0