Mitt på...

Mitt på jobbet och novelltema tänkande kom jag på att jag skulle bjuda barnen till middag. Och det gjorde jag. Då fick jag veta att det är egentligen A födelsedag! Dumma jag... Försökte förvandla min dumhet till ngt bättre och sa, att hon kan ta med gäster också om hon vill. Och det ville hon. Så direkt från jobbet sprang jag till för att handla mat och surrade två timmar i köket. Kan undra vad tog sådant tid, eftersom att sätta potatisar att koka och lax i ugn tar inte så mycket tid...
Men, men... Nu var alla mäta och belåtna och A hade med sig världens godaste tårta. Och klockan är redan nästan åtta och fest är slut. Sist vad jag gjorde var att stoppa i frys bordduk, för att få bort stearinet.
Nu kan man slappna av och fundera lite över novell-tema. Har redan flera olika och vem kan veta vilken skulle vara bäst?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0