Kväll

Kom just hem från jobbet. Solen skiner, fåglar kvittar och allt är som allmänt trevligt. Klockan är nästan halv nio. Idag var det en del olika händelser. Kall morgon i stugan, efter det några ärende på stan. Man kan faktiskt undra - hur många olika platser kan man besöka, när bilen stor parkerad på en och samma plats... Ju, en del, kan jag säga. Det var ganska trevligt med promenader. Och det gjorde att när jag var till sist hemma, då var det en och halv timme tills jag skulle varit på jobbet. Och jag hade inte duschat, inte bakat rabarberpaj, inte svarat på mejl, inte tagit in tvätt, inte dammsugit, inte vattnat blommor. Jag blev sen till jobbet två minuter...
Men nu, slappna av, se på TV, sticka lite och skriva upp en ide om en novell, som jag kom på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0