Det var en mjuk

och skön leksak. En vit-grå-hundvalp som gick till salu. I Anna-Lisas "souvenirboutik". Men ville flickan det, så fick flickan det. Säljaren var glad, mamman tröstade sig med att köpa en osthyveln. En mycket fin sådant. Förstås. Tillbaka hem, började hon, gäst, laga mat åt min make medan jag själv rullade vidare till biblioteket för att beställa en bok från Stockholms stadsbibliotek. Dom där har böcker på estniska. Vet det, därför att när jag sökte efter boken, då googlade jag  som en galning. Fast det, Martti Sariolas bok är skriven på finska. Jag ska läsa en översättning till estnisk. Det skulle vara en annorlunda deckare, fick jag höra. Boken kom ut på estniska första gång i år 1967. Ja-ja... När jag får det, då ska vi väl se på vilket sätt är det annorlunda? Historiskt, skriftligt, lagmässigt, eller hur man mördade 45 år sedan? Eller ngt. annat sätt... Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0