Bilpro-o-ovning...

Fick kallelse till bilprovning. Har det redan gått ett år? Orkar inte ens mer gnälla över fenomenet att  - tiden går för fort, oj gud vad hemskt! Det stannar ändå inte. Man kan gnälla, vara arg, frustrerad över att inte hinna ingenting. Det spelar ingen roll... Efter natten kommer dag, efter vinter kommer vår och tiden skyndar sig vidare. Fort. Vill man eller inte.
Läste vidare Axelssons bok "Is och vatten. Vatten och is". Tonåringars svartsjukedrama och gråtande efter idoler. Författarinna håller personerna i boken fortvarande fast i gamla tidernas fängelse. Ska man läsa snabbare för att komma tillbaka till de riktiga händelse i nytiden eller ska man bara hoppa över sidorna?
Eftersom jag har inte kunnat bestämma mig och vågar som inte hoppa riktigt över... då tar jag min stickning och kollar på reprisen av "Project runway".  Ny stjärna - Gretchen - vinnaren i programmet. Att det kan ibland vara så enkelt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0