Plikt som medmänniska eller...

Blev återigen akut inkallad som tolk. Denna gång till socialkontoret. Och... som jag direkt misstänkte var det samma tant jag hade redan träffat hos svärmor. Och hon gråt igen eftersom att minne som 83 åringen har är inte alls samma skarp som 23 åringen har och kan hända att man skäms över sin minne. Tyvärr. Och jag satt mig ner och förstorade öron...
 
 
Fick veta att hin hade redan varit där förra veckan och lämnat papper och dokument men till vem - det var ju frågan. Hon kom inte ihåg i vilken våning eller kontor hon var, heller. Men, hon kände igen huset. Allt något :) Så  att efter jag  "förhörde" hon och förklarade till kontorister vad det handlar om och dom hittade de rätta personer som kunde hjälpa, fick hon besök tid till imorgon och också skulle dom boka in tolk på en timme. När dom var klara bad hon mig att jag följde henne till bank eftersom "Dom där förstår inte vad jag säger". Och jag, alltid redo som scout, sa inte nej utan gick snällt med henne och ordnade så att dom tar över hennes konto från E-stad.
Nu kämpar jag vidare, trots min ryggskott som jag fick igår i blåbärsskog, med vardag i min ledig dag och börjar rensa de svårt plockade blåbär.

Kommentarer
Postat av: Evve-Normal is boring!

Sv: Lazydays äger :)

Svar: Absolutely :D
SymfonyM

2012-08-20 @ 17:26:20
URL: http://evvesliv.blogg.se
Postat av: Sofie

Hittade du mycket blåbär??

Svar: Kan säga att för mycket för att rensa i 5 timmar :)
SymfonyM

2012-08-20 @ 22:12:38
URL: http://auktsjaur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0