Hon ville bara gråta...

Mitt i allt idag ringde svärmor och sa att tanterna i huset  behöver min hjälp. Nämligen flyttade där en rysk gammal tant och hon hade gått till dom och bara gråter och kan inte prata svenska så dom visste inte vad det är eller handlar om. Tur att jag lärde ryska språket i universitet. Fick veta att tanten är 83 år gammal och här flyttade henne hennes barnbarn A och hon hade sagt igår att hon kommer idag men nu har hon inte kommit. Tant L trodde att nu, när hon hade gett barnbarnet en massa pengar, har dom lämnat henne här, helt ensam i hennes nu lägenhet. Varken hon eller hennes make A svarar inte mer på telefon. Hon flyttade här från Eskilstuna och hade bott där över 20 år. Språket kunde hon iaf inte. Ju faktiskt, hon kunde säga:  tack och tusen tack. Hon berättade sin historia mellan gråtandet. Jag tror att hon flyttades här så att hon skulle vara nära till sitt barnbarn, de bara dom som är i livet. Men dagen är inte slut ännu, A kan ju komma när som helst. Men att gamla tanter kan inte vänta och blir utom sig vid  lite... Och tänker det värsta. Är det så konstigt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0