Härligt...

Det var bara så härligt i stugan. Igår hade vi en mysig surströmming middag. Mums... Om man nu äter surströmming förstås...
 
 
Idag tillbringade jag typ halva dagen i skog. Ville plocka hjortron. De var inte ännu klara. Inte att undra på. Vi har ju inte haft sol eller värme. Sökte efter blåbär, men hittade en polack och då lämnade blåbär landet. Att man kan inte ens plocka bär i lugn och ro utan att krockas med utlänningar? Mitt i allt skrek jag så högt jag bara kunde och hur lungorna orkade. Och det var inte ens serie mördare vem jag såg. Och inte det olycklig och fattig genomblött polack heller utan det var en groda som skrämde mig. Dålig stil, groda! Gick vidare till svampjakt och då hade man tur. Nu ska dom stå i kallt vatten tills imorgon och då blir det en gott sås. Kanske ska några också marineras. Vi får se :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0