Sen men mysig morgon

Snart lunch men jag går fortvarande i morgonrock. Och njuter av tillvaro. Har fixat makens trasiga yllesockar. Inte ville jag göra det, men man är ju tvungen att göra vad som behövs. Han hade bestämt att det behövs! Så har  jag gjort det nu. Och kan gå vidare med mitt. Läsa den spännande Nesser bok "En helt annan historia"



och ta en skön stor-stor kopp kaffe. I boken har blivande mördaren sagt sitt och Barbarotti-kriminalaren fått uppdrag. Hm... av självaste mördaren.  Känner att blodtrycket går upp. Härliga söndag! Kan läsa-läsa-läsa... Och koka kycklingsoppa. Känner bara att jag vill ha det. Är man fånge av sina önskningar? Måste man få allt man vill? Kan man säga vad man vill utan att ngn börjar motarbeta och sabotera? Börjar kännas att det kanske är dags för mig att börja med en nu bok. Oh... Kan ju inte. Först måste jag skriva färdig sen fjärde, sista bokenav Mikelinas historier och hennes omgivning. Måste väl börja prata med A.J. om sista bokens omslag. God vet vad vi har bråkat varje gång... Bäst att han har tid på sig. Så ser de tre första ut. Iaf.



Men just nu har JAG bestämt mig att läsa, före man ska till köket för att förbereda  middag. Trevligt söndag till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0