Förväntan

Är det tillåtet att säga att till sist blir man trött? Har först tagit hand om en skrivelse och skickat det i väg. Då åkte jag till bilprovningen och naturligtvis var allt bra med bilen. Som var ju lite synd eftersom det var riktigt snygga killar där så att jag skulle gärna åkt där en gång till och druckit kaffe... Men, men...
Då behövdes det gå och handla, eftersom vi ska till stugan i morgon och vara där flera dagar med gänget. Det blir typ över 20 personer. Jag handlade mat och maken köpte allt möjligt dricka och bränsle och grillkål och jag vet inte vad mer. Och jag gick och köpte också en kaffe presskanna. Det bryggare som vi har i stugan irriterar mig redan en längre tid. Det är gammal. Typ femton år. Tydligen därför vill det inte brygga het kaffe. Ät trött på det ljumma. Men nu ska vara ordning på det. Nu ska det kokas BRA kaffe. Och drickas framför kamin. Men det är inte allt vi ska göra. Vi ska åka skoter och grilla och jag tänker läsa och virka också. Det blir ju fem dagar där! Oj-då... verkligen fem?
Men nu har jag gjort klart mat och lagat mycket lasagne och måste bara baka piroger till. Och då kan man sitta ner sig i soffan och drömma hur vi snart kokar kaffe på elden...


Kommentarer
Postat av: moa

heej! du är inte sugen på nya solbrillor i sommar?



kolla http://moagustafson.blogg.se/2012/april/sugen-pa-nya-solbrillor-i-sommar.html#comment



och förlåt om du inte gillar reklam, men min vän adis skulle bli jätte glad om du ville ha :)?

2012-04-04 @ 21:44:14
URL: http://moagustafson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0