Snart drar det till New York

Dagen går mot slutet. Gick till jobbet på morgonen. Senare jagade älgkorv och presenter. Köpte bland annat en mjukiskanin till lill-flickan. Tog av mössan på kaninen och gapade. Kanin förvandlades till rosa björn, som hade haft på sig kaninmössa? Vilket skoj... Tror barnet, som får såna presenter, att man kan visa sig vara ngn annan? Jaja... Men vad vet jag. Bestämde mig att se det roliga i saken.
Kom hem och började laga mat och läsa svar från bokleverantörer. Sååå... nu hade man ngn aning hur många ska man beställa från trykeriet. Gjorde det också. Vilken energi, måste jag säga. Efter flera sjukdagar... Och dagen var inte slut. Ännu. Tog igen upp min bebisklänning och fortsätte att sticka. Och gissa vad... Nu är det klart.



Nu en dusch och då är kvar en viktigt sak. Jag måste jo packa... Om jag lyckas nu stoppa alla presenter i väskan. Och mina kläder? Ah, köper där, i New York. Hoppas bara att jag inte missar planet. Måste börja köra hemifrån klockan halv fyra..
Bay, bay Arvidsjaur!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0