Redan nästan...

andra dag hemma, och vad händer? Städning, skurning, matinköp, tvättning, sortering osv. Var det därför jag kom hem? Fattar ingenting... Allt var så bra när man var gäst själv. Ja, inte då lättast att vara husmor. Tur att jag fick hjälp av sonen. Tack för honom behövde inte jag dammsuga hela huset. Det gjorde han. Samtidigt som min älskade make var ute i skogen och skjut en trevligt älg. Eller var det kalv? Stor skillnad... Lite, faktiskt. Mera kött på älgen.
Dotter ringde också. Dom är i sjukan med lillkillen. Han hade fått lugninflamatsion. Ai-ai... satt med drop, stackarn. Ville börja direkt köpa biljetter för att åka där, me tyvärr, måste kolla på arbetsschema först. Men det blev lite nervöst. Oh, kan jo inte hjälpa. Iaf. trodde hin att dom kan gå hem mndag. Vi får prata då.
Nu väntar middag - älgkött och Auktsjaurs potatis. Njämmmmm......

Kommentarer
Postat av: Sofie

Låter som en bra kväll..verkar som att du haft en trevlig resa..vi får väl styra ihop oss någon kväll och ta en glas vin :))

2011-10-01 @ 05:37:49
URL: http://auktsjaur.blogspot.com
Postat av: Monika

Det ska vi absolut göra! Och ja, resan var jättetrevligt :)

2011-10-01 @ 10:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0