Det heter "Montchipuri"!

En helg var vi bjudna på middag och en av gästerna hade tagit med mat, som hette hatchipuri eller nånting så. Men gott var det. Jag som är otroligt kreativ, bestämde att göra ännu bättre... Tillsatt svarta oliver och soltorkade tomater till den ursprungliga receptet. Ja, det blev väl lite för mycke om det goda, kan jag säga nu. Efter att ätit upp nästan allt. Men man ska vara nöjd, för man har provat och nästa gång kan jag jo ändra på receptet.
Och så såg det ut före jag började äta och kunde inte hålla sig tillbaks.





Och DET heter montchipuri....
Är ganska nöjd med mina baknings-konskaper, oma man kan säga så.

Men nu måste jag börja med det allvarliga. Snart iväg, men har jag ordnat med presenter till lilla Katarina? Nä, inte ännu. Suck... Bättre att börja med stickandet. Fast, oma man nu tänker... Jag jobbar jo i helgen och DÅ kan man kanske sticka, lite... eller börja iaf. Så kan jag nu göra no annat. Koka soppa?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0