Utan lunch?

Idag blev det en oväntad, oplanerad osv o.... sovmorgon. Vaknade 10.45 och fattade ingenting. Hur var det ens möjligt? Men man kan inte ändra på det. Hoppade upp, satt på kaffe och stoppade laxen i pannan. Det ska bli fisksoppa till middag. Själv äter jag nu frukost, slipper lunchen, kollar på det hemska vädret från fönster och skriver några rad här i blogg. Fast egentligen var det så, i alla fall igår kväll, att jag planerade vakna tidigt och fortsätta med min bok. Någon gång måste det jo skrivas. Har redan nya ideér, men kan inte börja före kvinnohistorier är  färdigskrivna. Och nu är vi här. Mitt på dag och sitta och vänta på kvällen? Bää... faktiskt.
Jag vet. Det är regnet. Regnet gör mig melankoliskt. Saknar alla mina småttisar. Ska man kidnappa ngn?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0