Står vid ett vägskäl

Som en häxa... Verkligen. Det slåg mig plötsligt, att det är ett faktum. Vägkorsningen. En barn bor i Amerika, andra i Estland, tredje i Norge och jag själv i Sverige.  Och nu tänker jag - kan inte häxan i korsningen åka iväg som en eldklot och hälsa på dom? Saknar jo dom! Nej... det går jo inte. Tyvärr har jag inte såna krafter. Vad är ofattbar. Egentligen. Ser mig själv ibland som häxa. Maken kan säkert bekräfta. Nej, skojar. Jag är snäll. Men fattar inte hur kunde det hända? Vem som bestämde det? När och hur? Utan att fråga mig?
Känner mig goda vilsen bland tankarna...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tycker att du ska se dig själv som spindeln i nätet..den som vet vars alla är..har koll..sen så vet ju dina barn vart du finns..du kan ju inte dela dig i 4 delar..1 del i estland, 1 del i usa, 1 del i norge och 1 del i arvidsjaur..Häxa är du inte jag lovar för den titeln har jag sedan länge :))

2011-10-10 @ 00:21:25
Postat av: Sofie

Det var jag som skrev förra inlägget :))

2011-10-10 @ 00:22:20
URL: http://auktsjaur.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0