Inte gick det smärtfritt

efter festen när jag åkte vidare till jobbet. Träffade polisbilen som, körde mot mig. Dom svängde smidigt om och började förfölja mig. Och nej, jag kände mig inte som en skurk och var inte orolig heller. Men om det är plotsligt blålampor bakom dig, betyder det bara - stanna nu! Och det gjorde jag. Våra duktiga, arbetsamma och överarrangerade unga poliskillar som är ständigt på v(j)akt. Efter oss, vanliga medborgare.
"Hej! Kan man se erat körkort" började en och fortsätte, "och då alkoholkontroll!"
Då kom annan fram:
"Bakljuset fungerar inte!"
"Oi-oi," blev ja hemskt överraskad och tänkte, att jäkla Dan, att baklampan inte lyser, det sa han redan vecka sedan. Och gör ingenting?
Dessutom... kom ihåg att jag hade ju dryckit vin. Fast bara tre... OK! Fem klunkar. Till mat fyra timmar sedan.
Drag luft i lungorna och blåste som en jävul att blåsa.
"Allt i ordning!" sa poliskillen. "Tack och trevligt kväll!"
Jag åkte vidare till jobbet medan dom fortsatte sitt jobb - hitta rattfylklerist(er)...
Framme på jobbet, ringde jag till Dan och berättade vad hade hänt.
"Vinglade du?" sa han.
Vi måste ha en seriöst konversation. Det är säkert.

Kommentarer
Postat av: Sofie

Nog borde han väl se till att din bil är okej för du ser ju till att han får god och näringsrik mat..

2011-10-23 @ 20:03:22
URL: http://auktsjaur.blogspot.com
Postat av: Anonym

Nu borde du absolut raka Dans huvud.

:)

-Anders

2011-10-23 @ 22:23:54
Postat av: Monika

Ha-ha...

Bilen ska bli fixad idag! Och han lovade att ta mig till Luleå. Ska få present och är bjuden på middag :)

2011-10-24 @ 09:26:57
URL: http://symfonym.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hm..ja det ersäter ju em del:)

-<Anders

2011-10-25 @ 23:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0