Hon var helt

...utom sig när jag ringde. Och jag ringe därför att hon hade skrivit till mig -  min pappa är död...
Minns, när jag första gång träffade honom. Hennes pappan. För 50 år sedan. Vi gick där efter skolan och ville leka. "Kom, flickor," sa han, "ni får plocka äpple". Och vi plockade. Dom hade oerhört stor trägård.
Hon gråt, hon är på andra sidan jordkloten. Men fredag ska hon hem. Hon och hennes son. Det är bara dom nu, som är kvar i denna värld.
Pratade också med min dotter. Dom hade kommit hem från sjukan. Lille Trevor mådde bättre. Tack för det. Måste börja tänka om det finns en möjlighet att åka över några dagar för att hälsa på. Längtar så mycke.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0