Det som väckte mig

var egentligen den dumma TV-n. Och ja, det var min kära make, som är sömnlös redan jättetidigt på morgonen och då börjar han dagen med att lyssna på världsnyheter. Är det fel om jag inte bryr? Hur som helst hörde jag hur en typ försökte att få folk förstå, att dom absolut måste köpa ngn mördarens bok och läsa det. Och fort som fan... Det skulle vara bra! För att få lite inspiration, om dom själv inte kan fatta hur man kan döda? Långt och plågsamt?
Men varför skulle jag det? Köpa och läsa? Så att mördaren skulle tjänar pengar på stackars lik? Eller för underhållning, uch... vad det kliar, om jag läser hemska och tyvärr verkliga saker hur en människa har varit omänsklig? Han kanske for tillfredsställelse om att veta att folk läser och är med... hans konstverk? Han kanske ser så på saker, att han är en konstnär, vad vet jag... Eller vill han att en vanlig människa ska också få uppleva makten, via mördarens ögon förstås, hur är med det, att få bestämma över liv och död?
Nej, inte ska jag köpa eller läsa. Och få veta och kunskap om hur det är att döda...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0