Redan JUL-mirakel?

Tror nu i gamla år på lilla jul-miraklet - jag mår bättre! Otroligt. Visst går nu lite tid på återhämtning och det var på fyll gång när en dum hund förstörde allt. Det var så att när jag skulle släppa ut Lilla snälla Bela så, helt oväntat, rymde hon. Och jag, på väg efter hon, hann som tur att ta med kappan... Jag som är faktiskt sjuk! Och måste ut och springa. Dum, dum hund. Lyckligtvis kom det en kille med hundar så att hon stannade hos dom och jag hann efter. Ropade på henne och hon kom... för att efter en sekund springa tillbaka. Jag var smart, trodde jag, och hade tagit med lite hundmat, att locka henne med. Så till slut, efter att sprungit flera gånger fram och tillbaka, fick hennes matlust ta över och hon kastade sig på maten. Nu fick jag henne fast! Och när jag berättade det allt till Dan, sa han - hon kommer inte för hundmat, hon vill ha kaka... Jaha? Skulle jag inte springa efter henne utan börja baka åt? Och vist kom hon när jag lockade med hundmat, hon är ju glupsk... Så nu vilar jag ut efter äventyret och det tar EVIGHETER!!!

Kommentarer
Postat av: Sofie

Så tur att någon drar i väg dig på en motionsrunda :))

2011-12-05 @ 22:08:31
URL: http://auktsjaur.blogspot.com
Postat av: Monika

Ha-ha... Sofie, det var engångshändelse :D

2011-12-07 @ 14:40:57
URL: http://symfonym.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0