Galen i värmen?

Kom precis hem. Det är en otroligt vacker dag idag. Solstrålande och varm. Och jag har varit ute och liggat på sanden. Lekte att jag solar när jag i stället stirrade på surfarna. Kul va!

Tänkte att... här åker folk surfboard och vattenskoter. En del av dom är helgalna! Men snart ska jag hem till Lappland och där ligger jag inte på sandstrand utan sitter i snödriva och kollar snöboard åkare och snöskoter körare och också en del av dom, snömänniskorna, är galna? Undrar... är det en sorts annorlunda människor? Skulle jag vara en av dom oma jag skulle vara 20 i nytiden och energisk och trotsig och... ja, osv. Eller skulle jag ändå ha samma intresser som jag hade då och har nu? Beror det på tidernas trend eller på människans natur? Kunde inte längre fundera över det. En jävul kom och började röka direkt bakom mig! Asch.... Och med tanke på att jag har en så stor, vacker och röd näsa så att en alkoholik kan dö av avundsjuka ska jag hem! Men, hälsar på väg till att gå över gatan, min lilla tomatbyske. Där hänger redan tomater, tänka sig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0