Tidskillnad

Börjar vakna och få ögonen lite mer öppet. Har gått runt som en zombie, blev väckt klockan 06.15. Tänka på tids skillnad...  Efter  en och halv timmans tortyr av två barn, kom farmors make (som hjälper också mormor, vi pratar om att skjutsa Trevor till dagis) för att ta med Trevor. Och jag och Markus fick promenera till dagis. Inte kunde jag ta den raka vägen kors över gatan. Man kan ju inte lära sådant till lilla barn. Vi gick 200 m längre för att gå över övergångs ställe. Och jag som är ju från skog fick uppläksande av 3 åring: "Mummu, akta bilar, dom kan köra på dig! Mummu, kom bort, rör inte bilen, du kan bli smutsig!" Kände som om jag är första gången i stan...
Men nu har jag druckit kaffe, vaknat, gett rapport om läget i hemma till barnens mamma och kan gå ut och handla. Om två timmar kommer kompisar till lunch och dom har beställt lasagne. Bättre att skynda sig. OMG! Att jag inte glömmer köpa grädde... och jordgubbssylt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0