Om tystnad...

Återigen lite filosofiskt... Tänkte just hur skönt är det med tystnad. Hemma ensam, slår jag på datorn - men utan ljud. Lyssnar aldrig radio eller kollar TV. Njuter av tystnad. Men om jag är ute, då vill jag höra ljud, prat, skratt. Faktiskt. Vill se och höra att det finns liv, att jag har människor runt mig. Och jag får mina tankar bekräftad. Vad säger ordspråk? Ju:
Akta dig för folk som inte talar och för hundar som inte skäller.
Roligt va? Men om man läser:
Bättre vara tyst och bli betraktad som en idiot än att öppna munnen och bevisa det.
Hur blir då? Tänk att alla, hela mänskligheten håller sig tyst eftersom dom vill inte uppfattas som knäppskallar? Näh, det kan inte hända, för det finns hur många som helst som ska visa sig upp, synas och höras. Till vilket pris som whatever. Så att tystnad hemma, om man vill, men vad händer ute... ja, det kan ju man inte kontrollera...
 
 
 
 

 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0