Inte arg utan förbannad

Vad är det för ordning i världen, eller är jag själv konstig, som tänker som jag tänker.
54 åring krigsförbrytare från Rwanda, som har blivit svensk medborgare? Bryr Migrationsverket överhuvudtaget inte vem dom tar in i Sverige? Utredningen går flera år och i slutändan vet dom fortfarande inte ett piss... om vem människan egentligen  är. Och nu ska det bli rättegång HÄR i Sverige. Och hela halv år? Vad kommer det att kosta då? Varför skickas han inte tillbaka i Rwanda, det var där han dödade folk. Dom skulle kunna väl döma över han där, hur mycket dom vill.
Och då läste jag om en sjuåring som hugg klasskamrat med plastkniv i ryggen, efter att han först hade förstört hans kläder. Och varför? Ja, den andra hade fula skor, sa han senare, gammaldags skor... Vad ska man säga om det anledning? Och skadad kille hade varit med mamma och köpt vinterskor precis dag före. Vad är med människor? Gamla eller unga? Bestämma hur ska saker skötas även om det är vansinnigt? Barnen som får inspiration från "slå mer, slå alla" filmer?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Förstår ditt ifrågasättande. Kan t o m hälla med en del.
Sverige måste dock ta itu med det här för att inte bli ett fritt land för förbrytare. Kosta vad det kosta vill. Statuera exemel.
Inga som begått stora brott ska ju komma undan bara för att dom råkat hinna få Svenskt medborgarskap.
Och i så fall ska dom åka dit i alla fall.
Bra Va.

Sen Kan man ju fundera hur det står till med vår medmänsklighet.
Själv tor jag att ju mindre naturtillgångar som kommer att finnas ju mindre kommer vi att älska varandra. Med naturtillgångar menas...Protein!!!..fisk i huvudsak..kött..havets resurser../ I andra hand kommer grönsaker eftersom det är en andrahandssak för långsiktig överlevnad. Fråga en från Abraur:) (i och för sig snart utrotad,..men ändå)Utan protein hade inga Abraurbor funnits)
Intressant fråga /-Anders

Svar: Oo du, smartaste filosof från Abraur...
Monika

2012-11-05 @ 19:11:57
Postat av: Sofie

Jag håller med dig..för barn idag gäller det att vara "rätt" annars är man ute..sen undrar ju jag lite över barnuppfostran...

Svar: Trodde att jag vet allt men upptäcker varje dag att jag vet ingenting och kan bara undra och gapa på typ allt...
Monika

2012-11-05 @ 20:22:54
URL: http://auktsjaur.blogspot.com
Postat av: Anonym

kriget kommmer att stå om den sista fisken. Proteinbristen. Konstigt att så många missat det.
<och inte minst eftersom det redasn börjat.
/-Anders

Svar: Är du i krigets spår nu?
Monika

2012-11-06 @ 01:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0