De närmar sig...

Om några timmar anländer släktingar. I regn. Ja, i det tråkiga, höstliga, mörka, regniga vädret. Behöver jag ens nämna att vi har ingen användning till nya ute stol kuddarna, som vi köpte? Man måste hålla sig inom hus.  Men jag ska inte vara ju ledsen eftersom i ställe har man bra användning till kuddarnas ny förvarningsbox ute i regnet. Ironiskt men så är det. Och ingen användning heller till mina 7 par sommarskor som jag har köpt. Det gör mig faktiskt hemskt förbannad! Vad jag längtade att promenera, nyaste skorna på... Oj-ja. Men nu måste jag ta på mig vad? Stövlar? Jag måste så fort jag bara kan åka till stuga och förvandla det till hotell före släktingar anländer. Och inte nog med det. Jag har bjudit folk till grillmiddag! Mitt på allt. Så att nu gäller det att skynda sig att städa, bädda, koka, baka osv. osv. osv.
Och ute regnar fortvarande...
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0